Communicatie voor nieuwe leden en afgemelde leden


Eén van de wensen waarmee wij aan de slag gaan is de mogelijkheid om een e-mail te kunnen sturen bij de aanmelding van nieuwe leden en bij de afmelding van leden. 

Tijdens onze eerste brainstormsessie kwamen wij al snel tot de conclusie dat er diverse momenten kunnen zijn om een e-mail te versturen. Een aantal van deze mogelijkheden zijn:

  • Bij aanmelden nieuw lid
  • Bij wijziging bondslid naar verenigingslid/ relatie
  • Bij wijziging bondslid naar oud lid 
  • Bij aanmelden spelactiviteit
  • Bij afmelden spelactiviteit

Maar wij willen graag aanvullende input van de kenners van Sportlink Club. Dus kom maar op met jullie goede ideeën.


Is het mogelijk dat de nieuwe aanmeldingen alleen als verenigingslid kunnen worden aangemeld?

Dat voorkom veel verwarringen.

Bij iedere aanmelding moet ik de aanmelding omzetten in verenigingslid.

De cluster coördinator bepaald als de aanmelding geplaats kan worden in een team.

We hebben ook aanmeldingen die altijd verenigingslid blijven.

In de overschrijvingsperiode kan dit ook grote problemen geven.

Gr. Bert


Omdat je in Sportlink bij registratie van nieuw persoon de keuze hebt tussen bondslid,verenigingslid en relatie zou je verwachten dat dit zeker mogelijk moet zijn.



Inderdaad verraste het mij ook dat er een automatische welkomstmail wordt verzonden als een nieuw lid is ingeschreven. Na lang zoeken vond ik onder Vereniging/Verenigingsgegevens de knop Verstuur welkomstmail die ik kon uitvinken.

Een welkomstmail vind ik prima, maar die zou ik graag zelf willen opstellen.

Inloggen of registreren om een reactie te posten