wanneer komt het afscheid van Java?


Wij gebruiken Sportlink in onze vereniging heel breed: alle bestuurs- en commissieleden hebben minimaal leesrechten om snel even iets op te kunnen zoeken. Ik krijg aan nieuwe (jonge) vrijwilligers echt steeds lastiger uitgelegd hoe ze in Sportlink kunnen komen. Java (RE) heeft echt niemand meer op z'n pc staan, dus ik houd nu echt installatie-sessies om nieuwe vrijwilligers op Sportlink te krijgen. Regelmatig zijn ze begonnen met klikken op www.sportlink.nl (Start Sportlink) en bellen me dan dat de site het niet doet of zelfs een virus bevat: ze klikken en verwachten een online portal, maar in plaats daarvan wordt er een bestand gedownload dat door Windows als 'gevaarlijk' wordt aangemerkt.


Dit kan echt niet meer!! Wanneer kunnen we een overgang naar een volledige webbases omgeving verwachten? Bij voorkeur responsive, want ik heb ook steeds meer vrijwilligers zonder pc/laptop, maar alleen met smartphone of tablet!!


Als nieuwe ledenadministratie liep ik tegen dezelfde Java problemen op. Na contact met de helpdesk was hun oplossing om eerst al mijn virusscanners en firewalls uit te zetten zodat ze op afstand e.e.a. konden installeren. Erg vreemd en heb ik dus niet gedaan. Gelukkig heb ik nog een hele oude laptop staan waar alles wel op werkt. Maar de reden dat ik reageer is dat het mij opvalt dat de communicatie van Sportlink op dit onderwerp erg summier is. Dit geeft voer aan allerlei negatieve gedachten over Sportlink. Ik hoop gauw hier te lezen dat men naar web based gaat. Of in ieder geval wat de voortgang is.

Hoi Allen, 


Zoals jullie allemaal weten zijn we bezig met de nieuwe versie van Sportlink Club. En uiteraard zeer terecht zijn jullie nieuwsgierig wat de laatste status is. Naast de vele reacties hier op het forum krijgen we ook via andere wegen diverse vragen. Dus hebben we één pagina gemaakt en hierop de belangrijkste vragen gebundeld. Natuurlijk vinden jullie hier ook de antwoorden op deze vragen ;-)


Mocht je de nieuwsbrief niet gelezen hebben of de pagina nog niet gezien hebben:  Het nieuwe Sportlink Club


Heb je de pagina gelezen? Meld je dan vooral ook aan voor de gebruikersgroep.


Groet, 

Inge 


We zijn 3 jaar verder, en nog steeds moet ik en met mij vele anderen een beroep doen op de helpdesk van Sportlink zodra er weer een Java update is. Als jullie dan niet switchen maak dan in ieder geval een duidelijke handleiding hoe dit weer goed te krijgen. En wel een regie waarin je duidelijk aangeeft hoe te handelen en verschillende opties weergeven. Ook dit is ondermaats mensen Pluspunt is jullie helpdesk. Maar ja om elke keer te moeten bellen is ook niet ideaal

Beste André,


Bedankt voor je bericht en vervelend om te lezen dat je problemen hebt gehad met het opstarten van Sportlink. We begrijpen je wens om een goede beschrijving te maken om dit zelfstandig op te kunnen lossen, echter is het lastig om zonder persoonlijk contact te weten wat het probleem is. Wat wel goed is om te lezen dat je een positieve ervaring hebt met de helpdesk. Dat is belangrijk!

Ondertussen zijn we zoals je wellicht weet druk bezig met de nieuwe versie van Sportlink Club waardoor Java niet meer nodig is. Het kan natuurlijk niet snel genoeg komen, dat vinden wij ook, maar zoals je begrijpt is dit een flinke klus en doen we hard ons best om een super gave en goed werkende nieuwe Sportlink Club te ontwikkelen.


Je kunt de ontwikkelingen bijhouden via deze pagina. Ook wij hopen je binnenkort te kunnen mededelen dat we met het nieuwe Sportlink van start mogen!


Sportieve groet,

Jacky

Ik lees al 4 jaar dat er een nieuwe Sportlink aankomt.
Zelfs de overheid is sneller ;)

Ik sluit me aan bij het al genoemde hierboven. Onlangs ben ik sinds jaren weer in Sportlink ingelogd (andere vereniging inmiddels). Ik had zelf er ook weer veel moeite mee om het opgestart te krijgen. Ik ben benieuwd wat de huidige status is van de ontwikkelingen van een webbased platform.

De link  in de reactie van Sportlink hierboven naar de pagina met de laatste ontwikkelingen werkt niet meer. 
Ik geloof er niet meer in. Helaas worden wij door de Nevobo gedwongen dit product te blijven gebruiken.

Blijkbaar is die pagina verhuisd naar https://www.sportlink.nl/informatie-over-het-nieuwe-sportlink-club/. Nog steeds weinig nieuws.

Op https://www.sportlink.nl/informatie-over-het-nieuwe-sportlink-club/ staat een Youtube filmpje gemaakt op 9 januari 2020 waarin een komplete webbased versie word gepresenteerd. Ruim 2 jaar later is er nog niets van te zien. Ik begrijp dat je wilt testen maar je moet ook besluiten uit te rollen. Wij (alle verenigingen) hebben met zijn alle er behoefte aan, want Java word wel erg problematisch.


1 persoon vindt dit leuk

Het zou goed zijn wanneer Sportlink informatie actualiseert en transparant is over het al dan niet afscheid nemen van JAVA.
Communiceer wat de plannen zijn en het tussentijds verloop (als ontwikkelingen goed gaan, de successen en ook de tegenvallers en stel dan verwachtingen bij).

Alleen dan houdt je gebruikers betrokken en wordt bijgedragen aan de adoptie van (het voor vele verenigingen verplichte) gebruik van Sportlink.

Gebruikers in het ongewisse laten is doorgaans dodelijk voor de motivatie, in dit geval van vrijwilligers die misschien wel gaan afhaken bij een vereniging of de oplossingen buiten sportlink gaan zoeken.


2 personen vinden dit leuk

We worden nu al 5 jaar aan het lijntje gehouden.
Ik denk dat het tijd is om contact op te nemen met de diverse sportbonden (in ons geval de Nevobo) om te vragen het contract met Sportlink te heroverwegen.
Zelfs ICT-projecten bij de overheid gaan sneller.

Nou Sportlink... COMMUNICATIE
Alles duurt erg lang!!!


Het blijft maar akelig stil over de ontwikkelingen met Sportlink. Beseffen jullie (allen in loondienst) wel, dat de gebruikers maar vrijwilligers zijn, die alleen maar extra tijd kwijt zijn door het sterk verouderde Sportlink? Of heerst er bij jullie de gedachte: wij hebben toch de alleenheerschappij? Als dat zo zou zijn, dan wordt het tijd, dat er via de verenigingen druk wordt uitgeoefend op de sportbonden om alternatief te zoeken. Als ik alleen al naar de KNVB kijk, dan zouden we als verenigingen best interessant zijn voor een andere IT-omgeving.

Het is een beetje lachwekkend verhaal aan het worden. Al jaren en jaren beloofd Sportlink webbased te worden. Er is niets van te zien. Totaal geen communicatie of planning vanuit Sportlink hierover. Alleen vage beloftes.

Sprotlink is, zeker in het weekend, een zeer trage applicatie.


Vraag blijft: wanneer webbased???


2 personen vinden dit leuk

Helemaal mee eens! 

Inloggen of registreren om een reactie te posten