Les 1: Clubactiviteiten vastleggen in Sportlink Club

Je kunt al je clubactiviteiten vastleggen in Sportlink Club. Toch handig om ergens vast te leggen wanneer en waar er activiteiten er op de club zijn. Maar je wilt ook al je leden en fans informeren over de clubactiviteiten. Wanneer is de algemene ledenvergadering, zijn er feesten, toernooien of klaverjasavonden? 

Je legt het vast in Sportlink Club. En het Club.Pakket zorgt er vervolgens voor dat de clubactiviteiten op app, web én tv getoond worden. 

In voorbereiding op les 2 vragen we je om alvast 6 clubactiviteiten in Sportlink Club te plaatsen. Zodra je dit namelijk hebt gedaan, kunnen we in les 2 laten zien hoe deze activiteiten op de TV in de kantine worden getoond. 

Het vastleggen van je clubactiviteiten in Sportlink Club is erg eenvoudig, hier de handleiding

Hoi Leon,

Voor het vastleggen van de activiteit/toernooi, doe je eigenlijk alles goed. Op welk kanaal wil je het toernooi als activiteit graag terugzien? Voor TV dien je de activiteitenwidget in je afspeellijst te plaatsen (gaan we in les 2 laten zien). Voor op de website dien je de widget Verenigingsacitiviteiten (het fluitje) op je site te plaatsen. 

Voor in de app is een extra handeling noodzakelijk. Hier dien je namelijk eerst deelnemers aan de activiteit toe te voegen. Een door jou geselecteerde deelnemer ziet het toernooi namelijk terugkomen in het persoonlijke programma in de app. 

Kom je er zo uit?

Hoi Bart,

ik wil de activiteit in eerste instantie tonen op de website. Daarvoor gebruiken we de widget Verenigingsactiviteiten. Deze widget toont echter niet de juiste data op d website.

Indien ik een activiteit voor meerdere dagen (15 en 16 juni) vastleg in Sportlink, wordt op de site 14 en 15 juni getoond (zie bijlage van mijn vorige reactie, pagina 3). Bovendien wordt deze activiteit nogmaals vastgelegd in Sportlink met de data 16 en 17 juni in Sportlink (zie ook pagina 3 van de bijlage). Waarom?

Ik doe blijkbaar ergens toch iets verkeerd, maar waar.

Beste Leon,

Het heeft even geduurd, we moesten op de achtergrond namelijk eea aanpassen om dit geregeld te krijgen. Maar het werkt nu goed. 

Korte uitleg: voorheen werd de activiteit/het toernooi alleen getoond tot de eerste dag van het evenement. Nu is het zo geregeld, dat het evenement zichtbaar is op de website tot en met de laatste dag van het evenement.

Kun je het toernooi nogmaals aanmaken in Sportlink Club op de bekende manier? Dan zie je dat alles goed verloopt. 

Beste Bert,

ik heb het toernooi (1 activiteit verdeeld over 2 dagen 15 en 16 juni) opnieuw aangemaakt in Sportlink, maar het lukt nog steeds niet. Bovendien als ik de aangemaakte activiteit in Sportlink nogmaals open, zie ik ook maar één dag (15-juni).

Zie bijlage voor schermafdrukken.

docx

Hoi Leon,

Ik zie dat je een activiteit in Sportlink Club hebt aangemaakt. De eerste stap is dus gemaakt. 

Maar... ik zie ook dat je daar hebt gekozen om het vinkje 'herhaling' aan te zetten. Op pagina 1 van je bijlage toon je het eerste scherm, daar kun je bij Tijdstip de beide dagen van het toernooi invoeren. Nu heb je daar alleen gekozen voor 15 juni. Wijzig dit in 15 en eronder 16 juni en zet het vinkje bij 'herhalen' uit. Vervolgens doorloop je de stappen en zul je merken dat het toernooi van 2 dagen ook goed getoond wordt op je website. 

Succes! En laat vooral weten en zien of het nav de uitleg wel goed op de website wordt getoond. 

Hoi Bart,

lukt niet. Op de website wordt slechts 1 dag getoond (zie bijlage voor invoer in Sportlink en getoond op de website).

docx

Indien een clubactiviteit verdeeld is over meerdere dagen, bijv. een toernooi van 2 opvolgende dagen, moet je dan voor elke dag een clubactiviteit vastleggen?

Dat is vreemd Leon. Ik ga dit morgen op kantoor eens helemaal naspelen. Kom er bij je op terug! Houd het forum in de gaten. 

Je hoeft een activiteit die meerdere dagen duurt maar 1 keer in te voeren als activiteit in Sportlink Club. Dit zie je bij stap 6 staan in de uitleg over het vastleggen van activiteiten. 

Iedere activiteit heeft een begin- en een einddatum. Zodoende kun je een activiteit dus meerdere dagen laten duren. 

Kom je er aan de hand van mijn reactie uit Leon?

Als er andere clubs zijn die al clubactiviteiten hebben vastgelegd in Sportlink Club, laat het vooral weten. Heb je tips/ideeën, zet ze in dit forum. 

Hoi Bart, heb je het nog na kunnen spelen en gaat het bij jou wel goed?

Ergens doe ik iets niet goed. Zouden jullie me aan kunnen geven wat ik verkeerd doe? Voor de stappen die ik heb uitgevoerd, zie bijlage.

docx
Aanmelden of registreren om een reactie te posten