DNS omzetten

Hoe werkt het omzetten van het DNS precies?

Dat leggen we je graag uit. Het is beschreven op deze pagina

Jullie zeggen dat er uitgelegd wordt hoe de DNS omgezet kan worden, echter wordt er in de tekst slechts verwezen naar de website van de huidige domeinbeheerder: "Wat je precies moet doen hangt heel erg af bij wie de domeinnaam in beheer is. Op de site van de beheerder kan je alle info vinden."

Ik heb gekeken op de website van site4u, maar daar staat geen informatie over het wijzigen van de DNS, wel een formulier voor wijzigen domeinnaamhouder maar verder geen additioneel beschrijvende info.

Graag ontvang ik (meerdere website beheerderes verwacht ik) meer info.

Waar moeten we de DNS uberhaupt naar omzetten? Zijn dit de noodzakelijke info waarnaar gerefereerd wordt?

Net even de boel "verkent".  Vreemde is dat DNS wijzigen in de beheerspagina geen optie is. Alleen spam en mail is een optie.. Wel vind ik de wiki van site4u maar die klopt niet met datgene wat ik aantref.

site4.PNG
(5.8 KB)

Hoi Stefan, zie https://www.site4u.nl/wiki/zelf-dns-beheren/ voor een uitleg. Op het moment dat jullie website aan de beurt is ontvang je van ons de nieuwe gegevens zodat je de DNS kan aanpassen.

Ha Lucas, die beschrijving heb ik zelf ook gevonden. Maar de optie DNS ontbreektbin het menu als je op domein klikt

Hoi Marco, in dat geval raad ik je aan even contact op te nemen met support van Site4U (support@site4u.nl). Groet, Lucas

Hoi Lucas,

Ik krijg exact hetzelfde menu, of eigenlijk het gebrek aan het DNS menu.

Nu dus al 2 Sportlink klanten die dit hebben :). Wellicht dat jullie dit kunnen regelen met site4u om te voorkomen dat elke websitebeheerder hier apart bij site4u een melding van maakt?

Groet,

Stefan

AV-Haaksbergen.

Wat is de status van bovenstaande berichten wisselingen ? Moeten we nog steeds zelf contact opnemen met site4u?

Hallo Stefan, aangezien jullie een klant-leverancier relatie hebben met Site4U verzoeken wij jullie om dit zelf te organiseren. Indien het via de mijn-omgeving niet mogelijk is om de DNS te wijzigen verzoeken wij jullie om contact op te nemen met support. Groet, Lucas

Dan neem ik vandaag nog contact op.

Ik heb contact gehad met Site4u. Schijnt dat ze al enige tijd een reseller en tussen hebben zitten. Ik word verwezen naar Archimedict. Ik zou per mail contact op kunnen nemen. De verenigingen hebben een contract met Sportlink en niet met site4u en al helemaal niet met Archimedict. Bovendien zal laatst genoemde niet blij zijn met vele mails over de omzetten DNS. Los van de doorlooptijd dan zal eea foutgevoelig zijn. Ik pleit er dus nadrukkelijk voor dat Sportlink dit op zich gaat nemen.

Ik in eerste instantie ook, maar om onverhoopt straks met problemen geconfronteerd te worden en het allemaal snel snel snel zal moeten worden geregeld, heb ik vandaag ook de support aanvraag en de reactie vanuit site4u doorgestuurd naar ArchimedICT.

Inloggen of registreren om een reactie te posten