Dataservice Team-indeling mist belangrijke gegevens


De dataservice voor het ophalen van de Team-indelingen geeft van de spelers niet de relatiecode (lidnummer, lidcode), terwijl de Javascript-library dat item wel vermeldt als output-variabele.


Dat lidnummer hebben wij hard nodig om de link te kunnen leggen met leden/spelers!


Tenzij ik wat over het hoofd zie ontbreken ook rugnummers in de datafeed.

 


1 persoon vindt dit leuk

Klopt. En die heb ik ook hard nodig!

Hallo,


Heb deze vraag begin augustus ook al aan Sportlink gesteld en kreeg het volgende antwoord:


"Bedankt voor de reactie en geduld. Inmiddels kunnen wij meedelen dat de Relatiecodes niet zullen worden aangeboden als ophaalbare gegevens via Dataservice of Club.Website. Dit besluit is eens genomen i.v.m. het feit dat er achter een relatienummer privacygevoelige data zit. "

Dit is een ramp. Als je geen enkele ID hebt, kun je de speler niet aan een lid relateren.


Bovendien vind ik het onzin, want alleen bevoegde gebruikers mogen dit doen. Toen wij nog op ISS zaten (Basketball, NBB) was er ook een export-functie naar XML waar de volledige leden-administratie in zat inclusief lidnummer. En in de export van team-indelingen zat gewoon het lidnummer. Anders kan je toch niks?


Ik begin het gevoel te krijgen, dat we gefopt zijn. Ons is verzekerd dat wij adequate vervanging van de exportfuncties van ISS zouden krijgen, waarmee we onze eigen databases zouden kunnen onderhouden. Dat lijkt niet het geval te zijn. In dat geval zie ik niet in waarom wij een hoop geld betalen voor die dataservices. Op deze manier hebben wij er niets aan.


1 persoon vindt dit leuk
Dit is bij voetbal, ik weet niet of het bij andere sporten ook zo is.

De invoering van Sportlink heeft dus veroorzaakt dat onze complete website  naar de filistijnen is. Wij hebben een complete database onder onze website zitten en die wordt nu niet meer gevoed, terwijl dit ons wel beloofd was in de voorbereidingsfase. Onze vraag was: "Hoe gaat het straks met de xml-export van ISS?" Het antwoord was: "Dat gaat straks met de Data Services". Dit is dus niet waar.


Wij voelen ons behoorlijk geflest en zijn feitelijk de kern-functionaliteit van onze website kwijt, omdat Sportlink ons niet onze eigen gegevens teruggeeft in de Data Services. Dat vind ik ronduit misdadig.


Als basketbal vereninging betalen we voor een dienst die feitelijk niets meer levert dan de (gratis!!!) NBB databron: programma, uitslagen en standen. Eenvoudige zaken als een team-indeling of statistieken kunnen niet ontsloten worden terwijl ze wel beschikbaar zijn in de app.


Aankomend seizoen zullen we het abonnement opzeggen, ben benieuwd of er nog meer verenigingen zijn die er zo over denken.


Groet

Alexander

BC Waldric

Inloggen of registreren om een reactie te posten