wanneer komt het afscheid van Java?


Wij gebruiken Sportlink in onze vereniging heel breed: alle bestuurs- en commissieleden hebben minimaal leesrechten om snel even iets op te kunnen zoeken. Ik krijg aan nieuwe (jonge) vrijwilligers echt steeds lastiger uitgelegd hoe ze in Sportlink kunnen komen. Java (RE) heeft echt niemand meer op z'n pc staan, dus ik houd nu echt installatie-sessies om nieuwe vrijwilligers op Sportlink te krijgen. Regelmatig zijn ze begonnen met klikken op www.sportlink.nl (Start Sportlink) en bellen me dan dat de site het niet doet of zelfs een virus bevat: ze klikken en verwachten een online portal, maar in plaats daarvan wordt er een bestand gedownload dat door Windows als 'gevaarlijk' wordt aangemerkt.


Dit kan echt niet meer!! Wanneer kunnen we een overgang naar een volledige webbases omgeving verwachten? Bij voorkeur responsive, want ik heb ook steeds meer vrijwilligers zonder pc/laptop, maar alleen met smartphone of tablet!!


Wat ik altijd heb begrepen (maar geen idee of het waar is) is dat Sportlink is opgericht vanuit de KNVB en dat de KNVB nog steeds eigenaar/aandeelhouder is. Als dat zo is, zal de KNVB niet zo snel gaan overstappen want dan helpen ze hun eigen bedrijf om zeep....


Voor de andere sportbonden is die optie om weg te gaan er natuurlijk altijd wel, maar ik begreep van ons bondskantoor (Reddingsbrigade) dat ze wel erg tevreden zijn over de 'achterkant', het administratieve programma voor de bonden zeg maar. Dan moet het echt van de verenigingen komen die massaal tegen hun bond gaan zeggen dat ze weg willen.... Heb het bij ons wel eens geprobeerd, maar dit leverde niet echt een massale opstand op ;-)

Connexion ou Inscription pour poster un commentaire