Vaste rapportages uit Sportlink ?


Veel gestelde vragen al en veel (terechte) discussie over de rapportage-functies van Sportlink.

Ik waag toch een poging.

Hoe kan ik maandelijks een tweetal vaste rapporten uit Sportlink naar Excel halen?

Ik kan iedere keer de gewenste kolommen in de goede volgorde zetten en daarna exporteren. Daarna de gewenste kolommen veranderen en weer exporteren.

Kan ik de gewenste kolomvolgorde ook ergens opslaan? Zodat ik ze niet elke week hoef te veranderen?


Wie niet waagt, wie niet wint ;-) 


Maar het is helaas niet mogelijk om in Sportlink Club meerdere rapporten op te slaan. Echter is het wel mogelijk om per zoekscherm de kolominstellingen op te slaan, zodat je niet elke week de gewenste kolommen hoeft toe te voegen. Dus heb je een rapportage uit het zoekscherm personen en eentje vanuit zoekscherm teams? Dan kan je deze kolominstellingen wel opslaan, zodat je ze elke keer opnieuw kunt gebruiken. 


De kolominstellingen kan je opslaan met behulp van de gele diskette. 



Dat weet ik. Maar we hebben geen Teams .. 

Ik wil vanuit het zoekscherm Personen een tweetal vaste kolomindelingen opslaan, die gebruik ik iedere week.

En volgens mij kan dat niet. Errug jammer. Kan me voorstellen dat Sportlink geen externe koppelingen meer gaat bouwen, zeker gezien de verouderde JAVA-techniek. Maar het zou toch mogelijk zijn, beetje in de stijl van de Werksets, om ene mogelijkheid van "Outputsets" te crëeren.

Kan niet zo moeilijk zijn.

Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om vanuit één zoekscherm, zoals zoekscherm personen, meerdere vaste kolominstellingen op te slaan. In de huidige Sportlink Club gaan we deze mogelijkheid niet meer realiseren. 


Echter is het wel eenvoudiger om dit straks in de Online versie van Sportlink Club te realiseren. Jouw wens staat genoteerd en nemen we zeker mee tijdens de brainstormsessies voor de verdere ontwikkeling van de online versie van Sportlink Club. 

Goed idee om met meerdere opgeslagen kolomformats te kunnen werken per tabblad (personen, contributie, etc.)


Beter nog zou zijn wanneer Sportlink wordt voorzien van een rapportgenerator waarbij je als gebruiker zelf rapportdefinities kunt opstellen en rapport telkens opnieuw kan uitvoeren.


Vanwege Sportlink heb ik in 2008 mijn MS Access ledenadministratie database terzijde geschoven.
De mogelijkheden om zelf snel bulk correcties of andere aanpassingen door te voeren en zeker de rapporten mis ik nog steeds!

Connexion ou Inscription pour poster un commentaire