Facturen naar organisatie's


Om de reclameborden en de advertentie's in het clubblad te factureren, moeten wij een factuur naar alle organisatie's sturen. Dit moeten wij dus nog via excel doen, kan hier een digitaal facturatie systeem voor komen? net als voor leden met de contributie.

 


Goed idee Nick! Dit verzoek is vaker bij ons binnengekomen en ook wij zien hier vanuit Sportlink de kracht van in. De insteek wordt om een dergelijke 'sponsormodule' te maken in Sportlink Club. Wanneer en hoe we dit gaan aanbieden is nog niet duidelijk, op korte termijn zal het nog niet in Sportlink Club mogelijk zijn. Maar zodra we ermee aan de slag gaan, hoor je uiteraard meer van ons.    


1 persoon vindt dit leuk

Wij hebben daar ruim een jaar geleden naar gekeken om facturen aan organisatie te koppelen in Sportlink.

Helaas is het rechtendeel voor organisatie deel zeer slecht geregeld. (Ook voor andere onderdelen is het slecht in te regelen wat je wel en niet zichtbaar en wijzigbaar wilt laten zijn).


Iemand die de meest basale toegang had kon al zien welke sponsorbedragen waren toegekend.

Gemeld bij Sportlink maar die ging voorlopig niets doen aan onderdeel organisatie.


Heeft ons helaas laten besluiten dan binnen Sportlink geen gebruik meer te maken van het Organisatie onderdeel

Is hier al iets meer over bekend?

Het vastleggen van sponsorcontracten, aflopende contractdata, het koppelen van documenten, contactpersonen zit op zich goed in elkaar. Echter wanneer we niet kunnen factureren vanuit het gedeelte organisaties dan zijn we volgens mij gedwongen om sponsoren vast te leggen als 'lid' zodat we via de contributie kunnen factureren. Dit is verre van ideaal....


Ik hoor het graag.

Op dit moment is hierover nog niets nieuws bekend....maar zodra er nieuws is houden wij jullie uiteraard op de hoogte. 

Is hier een oplossing voor? Dat hoort toch wel bij deze tijd..


1 persoon vindt dit leuk

Dit idee sterft een eenzame dood?

Dat is al zo of daar lijkt het op.

Als in drie jaar tijd nadat ik e.e.a. al onder de aandacht heb gebracht daar nog geen gevolg of communicatie over is geweest dan vraag ik me wel af in hoeverre al is gestart met de ontwikkeling van de sponsor module als vervanging van organisatie.


In basis zijn de 'ingrediënten'  onder organisatie al aanwezig.

Wat er nog aan ontbreekt is goede rechtenstructuur wie wat wel en niet kan en mag zien en om te factureren.


Je zou verwachten, zeker als je ook de boekhoudmodule gebruikt van sportlink dat e.e.a. met elkaar zou samenwerken in facturen vanuit organisatie mogelijk is waarbij netjes wordt geboekt op juiste grootboeknummer


Mooi dat er bredere interesse is.

Jammer dat forum niet of nauwelijks lijkt te worden gebruikt

En blijkbaar veel verenigingen allerhande workarounds en applicaties naast sportlink gebruiken.

We kunnen het met elkaar veel beter inzetbaar maken voor de verenigingen.


Wederom graag bijzondere aandacht voor facturenmodule voor sponsors. De integratie van informatie in sportlink is nu nog een groot pluspunt maar door bepaalde ontwikkelingen zoals het ontbreken van een facturatiemodule (incl. elektronische verzending documenten) zal ertoe leiden dat steeds meer verenigingen gaan  kiezen voor ander software. Ook de boekhoudmodule is in vergelijking met andere eenvoudige en goedkope boekhoudpakketten inmiddels al ver achter gebleven. Een goede rapportagemodule, kostenplaatsenstructuur, boekingssjablonen en snelle afwikkeling van bankmutaties ontbreken volledig of zijn deels in sportlink aanwezig . Desnoods samenwerken met een andere softwareontwikkelaar die een nieuwe boekhoudmodule kan integreren. De verplichting van de KNVB om de basismodule  te gebruiken door alle clubs voorkomt vaak de overstap van clubs naar andere software aanbieders. In de hoop dat er eindelijk serieus werk van wordt gemaakt wens ik iedereen fijne feestdagen en een mooi 2019.

Afgelopen maanden hebben we binnen "Organisaties" wel één en ander verbeterd, maar wij weten ook dat dit nog niet voor iedereen het gewenste resultaat is. Dus staan een aantal van jullie genoemde punten nog steeds op onze lijst met verbeteringen. 


Echter bleek uit onze poll in Sportlink Club dat de voorkeur van jullie als gebruikers ging naar functionaliteit voor Vriendschappelijke wedstrijden en Toernooien. Dus daar zijn we o.a. mee aan de slag gegaan. Zo staan er een aantal grote verbeteringen op de planning waarover we binnenkort meer kunnen vertellen. 


Groet,

Inge 


Sportlink

Goedenavond Inge, is het al binnenkort? 


Benieuwd naar de verbeteringen die op de planning staan en daarbij of de Facturen voor Organisaties daar ook onderdeel van is. Voor kleine verenigingen is het onhandig en duur om verschillende pakketen aan te schaffen, door dat nu veel samenkomt in Sportlink zou dit voor ons een grote uitkomst zijn!


Groeten,

Chiel Heusinkveld

Ik begrijp dat er keuzes gemaakt moeten worden maar de afweging tussen "Vriendschappelijke wedstrijden en Toernooien" met een facturatiefunctie die al sinds een aantal jaren gevraagd is en in feite een standaard feature zou moeten zijn vind ik vreemd. Ik ben het volledig met Frank Poulis eens en hoop dat we in 2019 eindelijk de o zo noodzakelijke boekhoudkundige verbeteringen kunnen zien.

Sluit me aan bij Ton, Chiel, Frank en Nick, Geert Jan.


Wat de poll betreft waar Inge naar verwijst.

Als dat de poll is geweest die bij opstarten in beeld kwam, was dat een poll met niet zoveel keuzes.

Kan me niet herinneren dat daar een keuze bijstond over facturatie vanuit organisatie (sponsoren ed).


Ik heb, omdat we sinds deze zomer ook de boekhoudmodule in gebruik hebben genomen, maar relaties aangemaakt van de sponsoren en daar verenigingsfunctie 'Sponsor' aan gekoppeld.

Kun je snel op selecteren en aan werkset toevoegen in gebruiken in de contributiemodule.


Bij betalingsmethode heb ik voor sponsoren ingesteld 'kwartaal' omdat we die verder toch niet gebruiken (bij onze vereniging is het hoofdzakelijk maandelijkse incasso met enkele jaarnota's), zodat je op elk moment los van de reguliere facturatierun een run kan aanmaken voor de sponsoren.


Dat het zo moet is wel jammer en omslachtig.

Ik ben van mening dat Sportlink met enkele verbeteringen in deze en in boekhoudmodule zich nog sterker kan maken binnen de vereniging met gebruik van all-in pakket.

Ik kreeg de tip om via Sportlink de facturatie van de sponsoren te doen. Jammer dat het nog niet mogelijk is.


Lambert, werkt jouw werkwijze goed? Zo ja, hoe ben je dan precies te werk gegaan? De sponsoren als relatie opvoeren snap ik, maar hoe dan verder. Hoe kan je de vereningingsfunctie 'Sponsor' toevoegen etc.?

 

Inmiddels weer bijna een seizoen verder  na mijn opmerkingen(zie mijn reactie van 9 maanden geleden) en van diverse andere personen over de boekhoudmodule en nog steeds geen voortgang en grote stilte. De boekhoudmodule is een aanvullende en betaalde module waardoor het argument destijds over de poll inzake meer behoefte aan toernooien en vriendschappelijke wedstrijden een wel erg ver gezocht argument is. Het wordt tijd dat alle clubs (volgens de sportlink site bijna 1400 clubs die deze module gebruiken) eens een reactie posten om deze zwaar verouderde financiële administratie snel te vervangen. 


Ik verwacht van sportlink een serieuze reactie en geen onzinverhalen over:

- gebruikerswensen die niets met deze module van doen hebben,

- wij hebben nu geen tijd 

- het staat op de lijst maar wij weten nog niet wanneer wij het gaan oppakken


Frank Poulis