Dataservice output stylen

Misschien dat iemand een idee heeft, hoe je de data die je krijgt vanuit de DataService (middels Javascript Library) kan stylen. Dus het lettertype wijzigen, eventueel de rijen afzonderlijk een andere kleur geven, de breedte aanpassen naar 100%.

Heeft iemand een idee?

Zoals Remko al aangaf zal je dit alles met een CSS moeten opmaken, ik ben er sinds kort ook ingedoken en heb veel kennis opgedaan via google en de site https://www.w3schools.com/css/

Zelf geef ik er de voorkeur aan om de CSS op een centrale plek te plaatsen en die roep je dan aan in je pagina met <div class="naam in stylesheet" (begint met .naam table .naam th etc).

Ik heb nog geen behoefte gehad om de rijhoogte aan te passen maar dat kan denk ik wel met padding-top en padding-bottom, om bijvoorbeeld ruimte te reserveren aan het einde van de tekst, dit stel je in met bijvoorbeeld padding-right: 20px

Onderstaand een voorbeeldje hoe je de rijen een afzonderlijke kleur kan geven.

/*  Define the background color for all the ODD background rows  */
   .spalg tr:nth-child(odd){
     background: #ffffff;
   }
   /*  Define the background color for all the EVEN background rows  */
   .spalg tr:nth-child(even){
     background: #dbdbdb;
  }

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, succes!

Ik ben ook op zoek naar de code om de rijen een afzonderlijke kleur te geven. Ook een rijhoogte aanpassen zou welkom zijn.

Het lettertype kan je zeker met css opmaken. Zie Voorbeelden op basis van Club.Dataservice waar je een voorbeeld van een css kan downloaden. Ik heb de bestanden even op onze website gezet.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten