Snelheid


Ik heb nogal last  van trage verbindingen naar sportlink op speeldagen !!

Wie ervaart hetzelfde ? , ik moet soms wel 3 keer de pagina reloaden om output te krijgen.

Je mag toch verwachten dat op het moment dat je moet betalen voor de dataservices het zeer zeker op speeldagen (in mijn geval zat/zo) extra goed bereikbaar moet zijn.

Is er of weet iemand andere manier om data in een een lokale sql te krijgen zodat er bv. maar 1 keer uur een update opgehaald hoeft te worden.





Performance is idd niet altijd optimaal waardoor ook wij naar "caching" aan het kijken zijn. Feitelijk is het niet heel complex, je leest bijv. met PHP het programma en uitslagen van het hele jaar uit, stopt deze in een array en gebruikt de array om de informatie in een mySQL database te stoppen.

Onderstaande is iets wat ik op een regenachtige zatermiddag in elkaar heb gezet, niet perfect, maar het geeft een idee
<?php
date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam');
include 'connection.php';
$url = 'https://data.sportlink.com/programma?client_id=xyz&aantaldagen=360&aantalregels=500';
$wedstrijden = json_decode(file_get_contents($url),true);

foreach ($wedstrijden as $wedstrijd) {
	$query = "INSERT INTO waldric.nbb_cache_sportlink (wedstrijdcode,wedstrijdnummer,wedstrijddatum,datum,aanvangstijd,thuisteamid,thuisteam,uitteamid,uitteam,accommodatie,plaats) VALUES ('".$wedstrijd['wedstrijdcode']."', '".$wedstrijd['wedstrijdnummer']."','".$wedstrijd['wedstrijddatum']."','".$wedstrijd['datum']."','".$wedstrijd['aanvangstijd']."','".$wedstrijd['thuisteamid']."','".$wedstrijd['thuisteam']."','".$wedstrijd['uitteamid']."','".$wedstrijd['uitteam']."','".addslashes($wedstrijd['accommodatie'])."','".ucfirst(strtolower($wedstrijd['plaats']))."');";
	
	if ( !$stmt = mysqli_prepare($con, $query) ) {
			echo "Error: Failed to prepare statement";
		} else {
			mysqli_stmt_execute($stmt);
			echo "Inserted row for wedstrijdnummer: " . $wedstrijd['wedstrijdnummer']."<br>";
			mysqli_stmt_close($stmt);
		}
}
mysqli_close($con);

?>

 

 

Bij ons lijkt het programma nu niet eens in te laden.. last van de storm? 

Nog meer mensen last van deze traagheid?


1 persoon vindt dit leuk

Heb het zelfde probleem.. 

http://dexels.github.io/navajofeeds-json-parser/article/?programma

Dit levert ook alleen een zandloper op..


Er is waarschijnlijk iets gewijzigd aan de serverkant. Dit is de melding die ik terugkrijg van de Dataservice: XMLHttpRequest cannot load https://data.sportlink.com/programma?clientId=xxxxxx&uit=nee&aantalregels=12. No 'Access-Control-Allow-Origin' header is present on the requested resource. Origin 'null' is therefore not allowed access.

Op dit moment werkt hier de bovenstaande link wel. De php-code van Alexander krijg ik helaas niet werkend... iemand ideeën/tips ?

De code is nog op 2 plaatsen gewijzigd:
1. het veld wedstrijddatum strip ik de timezone er af om een geldige datum in mySQL in te kunnen voeren -    STR_TO_DATE("'.substr($wedstrijd['wedstrijddatum'], 0, -5)
2. updates is ook wel handig om te verwerken (ipv voor de import de tabel leeg te gooien), daarvoor heb ik een "ON DUPLICATE KEY" toegevoegd.


 

$query = 'INSERT INTO waldric.sportlink_wedstrijden(wedstrijdcode,wedstrijdnummer,wedstrijddatum,datum,aanvangstijd,thuisteamclubrelatiecode,thuisteamid,thuisteam,uitteamclubrelatiecode,uitteamid,uitteam,uitslag,competitie,klassepoule,accommodatie,plaats) VALUES ('.$wedstrijd['wedstrijdcode'].','.$wedstrijd['wedstrijdnummer'].', STR_TO_DATE("'.substr($wedstrijd['wedstrijddatum'], 0, -5).'", "%Y-%m-%dT%H:%i:%s"),"'.$wedstrijd['datum'].'","'.$wedstrijd['aanvangstijd'].'","'.$wedstrijd['thuisteamclubrelatiecode'].'",'.$wedstrijd['thuisteamid'].',"'.$wedstrijd['thuisteam'].'","'.$wedstrijd['thuisteamclubrelatiecode'].'",'.$wedstrijd['uitteamid'].',"'.$wedstrijd['uitteam'].'","0 - 0","'.$wedstrijd['competitie'].'","'.$wedstrijd['klassepoule'].'","'.addslashes($wedstrijd['accommodatie']).'","'.ucfirst(strtolower($wedstrijd['plaats'])).'") ON DUPLICATE KEY UPDATE wedstrijddatum='.'STR_TO_DATE("'.substr($wedstrijd['wedstrijddatum'], 0, -5).'", "%Y-%m-%dT%H:%i:%s"), datum="'.$wedstrijd['datum'].'", aanvangstijd="'.$wedstrijd['aanvangstijd'].'";';

 

$query = 'INSERT INTO waldric.sportlink_wedstrijden(wedstrijdcode,wedstrijdnummer,wedstrijddatum,datum,aanvangstijd,thuisteamclubrelatiecode,thuisteamid,thuisteam,uitteamclubrelatiecode,uitteamid,uitteam,uitslag,competitie,klassepoule,accommodatie,plaats) VALUES ('.$wedstrijd['wedstrijdcode'].','.$wedstrijd['wedstrijdnummer'].', STR_TO_DATE("'.substr($wedstrijd['wedstrijddatum'], 0, -5).'", "%Y-%m-%dT%H:%i:%s"),"'.$wedstrijd['datum'].'","'.$wedstrijd['aanvangstijd'].'","'.$wedstrijd['thuisteamclubrelatiecode'].'",'.$wedstrijd['thuisteamid'].',"'.$wedstrijd['thuisteam'].'","'.$wedstrijd['thuisteamclubrelatiecode'].'",'.$wedstrijd['uitteamid'].',"'.$wedstrijd['uitteam'].'","0 - 0","'.$wedstrijd['competitie'].'","'.$wedstrijd['klassepoule'].'","'.addslashes($wedstrijd['accommodatie']).'","'.ucfirst(strtolower($wedstrijd['plaats'])).'") ON DUPLICATE KEY UPDATE wedstrijddatum='.'STR_TO_DATE("'.substr($wedstrijd['wedstrijddatum'], 0, -5).'", "%Y-%m-%dT%H:%i:%s"), datum="'.$wedstrijd['datum'].'", aanvangstijd="'.$wedstrijd['aanvangstijd'].'";';

 

 

 

Inloggen of registreren om een reactie te posten