In reactie op mijn ticket heb ik het volgende antwoord gehad: "Op dit moment zijn wij in de laatste testfase beland voor de eerste release van de Sportlink Club webapplicatie. In deze webapplicatie zal er een stuk ledenbeheer en wedstrijdzaken te beheren zijn vanaf een nieuw ingericht Sportlink systeem, dat via bijvoorbeeld de IPad te benaderen is. Er is op dit moment nog geen definitieve releasedatum bekend, maar zodra deze bekend is, dan wordt dit via onze website en nieuwsbrief gecommuniceerd."
Het is een beetje lachwekkend verhaal aan het worden. Al jaren en jaren beloofd Sportlink webbased te worden. Er is niets van te zien. Totaal geen communicatie of planning vanuit Sportlink hierover. Alleen vage beloftes.
Sprotlink is, zeker in het weekend, een zeer trage applicatie.
Vraag blijft: wanneer webbased???
Het zou goed zijn wanneer Sportlink informatie actualiseert en transparant is over het al dan niet afscheid nemen van JAVA.
Communiceer wat de plannen zijn en het tussentijds verloop (als ontwikkelingen goed gaan, de successen en ook de tegenvallers en stel dan verwachtingen bij).
Alleen dan houdt je gebruikers betrokken en wordt bijgedragen aan de adoptie van (het voor vele verenigingen verplichte) gebruik van Sportlink.
Gebruikers in het ongewisse laten is doorgaans dodelijk voor de motivatie, in dit geval van vrijwilligers die misschien wel gaan afhaken bij een vereniging of de oplossingen buiten sportlink gaan zoeken.
Goedemiddag,
Ik wil niemand pesten, maar onze club zit bij de gelukkige 1e 100 clubs die toegang hebben. Ik had vannochtend na het ontvangen van de mail nog geen toegang, maar vanmiddag wel. En mijn 1e blik op de applicatie is dat het er erg goed uitziet. Ik heb dit weekend nog gewerkt aan het invoeren van commissies in sportlink club, en die vindt ik gewoon vandaag netjes terug in de web applicatie. Ook op mobiel werkt het. Ik ga nu met diverse vrijwilligers kijken wat het voor hun zal betekenen, hoe het werkt etc. Ik zal een update posten hier als ik meer informatie heb.
Nou, blijkbaar is het zover: https://www.sportlink.nl/producten/hetnieuwesportlink/. Het wordt in fases uitgerold:
Ik heb nog geen uitnodiging gehad, dus voorlopig nog even afwachten.
Dit is wat ik kon vinden
Informatie over het nieuwe Sportlink Club (web-based) - Sportlink
Vraag me af of iemand van Sportlink nog wel de berichten volgt op de community.
Minste is om toch wel een keer een bericht achter te laten vanuit support.
De laatste reactie van Sportlink in dit onderwerp is van 2 jaar geleden.
Info op hun homepage is ook alweer van 5 augustus 2021.
Je kan ze mailen, maar ook dat helpt echt niet. De bonden zouden zich eens druk moeten maken. Of er moet een andere partij opstaan die dit wel kan.
en wat te denken over het toenemend aantal chromebooks?! ga er maar aanstaan om hierop JAVA te installeren!!!!
Zelf ben ik ook wel de mening toegedaan dat de Sportlink applicatie naar een echte SAAS (software as a service) oplossing zou moeten migreren.
Binnen ons bedrijf wordt een first cloud strategie gehanteerd waarbij o.a. het personeelssysteem als SAAS wordt afgenomen en medewerkers via een internetverbinding hun salarisgegevens kunnen inzien, verlof regelen, financiële keuzes kunnen maken met het individueel keuze budget etc.
Daar gaan dus nogal wat vertrouwelijke zaken over het lijntje.
De techniek om dit veilig te doen is wel aanwezig.
En JAVA, hoewel de laatste jaren in bezit van Oracle, staat/stond redelijk synoniem voor 'lek'.
Is wel verbeterd overigens, maar de frequente updates zijn er niet voor niets.
Op https://www.sportlink.nl/informatie-over-het-nieuwe-sportlink-club/ staat een Youtube filmpje gemaakt op 9 januari 2020 waarin een komplete webbased versie word gepresenteerd. Ruim 2 jaar later is er nog niets van te zien. Ik begrijp dat je wilt testen maar je moet ook besluiten uit te rollen. Wij (alle verenigingen) hebben met zijn alle er behoefte aan, want Java word wel erg problematisch.
Dat eeuwige vreselijk ouderwetse argument over browsers is echt zo niet meer van deze tijd. De hoeveelheid tijd die inmiddels is verstreken is enorm. Het seizoen daarvoor is me ook al eens zo'n verhaal verteld....heb geduld. Ik weet niet wat ik met geduld moet als ik allerlei vrijwilligers heb die niet in Sportlink kunnen. Of moeten we ze allemaal een laptop aanschaffen vanwege een achterhaald Java verhaal? Op de achtergrond druk in de weer met een html versie klinkt dan ook niet bijzonder hoopvol. Wat is dan concreet te verwachten? Hoe lang duurt dit nog? Als ik het al twee jaar hoor vertellen en je nu vertelt dat er geïnventariseerd wordt, het eerste dat je zou doen lijkt me, wekt dat weinig vertrouwen.
Ik lees al 4 jaar dat er een nieuwe Sportlink aankomt.
Zelfs de overheid is sneller ;)
De link in de reactie van Sportlink hierboven naar de pagina met de laatste ontwikkelingen werkt niet meer.
Ik geloof er niet meer in. Helaas worden wij door de Nevobo gedwongen dit product te blijven gebruiken.
Nou Sportlink... COMMUNICATIE
Alles duurt erg lang!!!
Wij gebruiken Sportlink in onze vereniging heel breed: alle bestuurs- en commissieleden hebben minimaal leesrechten om snel even iets op te kunnen zoeken. Ik krijg aan nieuwe (jonge) vrijwilligers echt steeds lastiger uitgelegd hoe ze in Sportlink kunnen komen. Java (RE) heeft echt niemand meer op z'n pc staan, dus ik houd nu echt installatie-sessies om nieuwe vrijwilligers op Sportlink te krijgen. Regelmatig zijn ze begonnen met klikken op www.sportlink.nl (Start Sportlink) en bellen me dan dat de site het niet doet of zelfs een virus bevat: ze klikken en verwachten een online portal, maar in plaats daarvan wordt er een bestand gedownload dat door Windows als 'gevaarlijk' wordt aangemerkt.
Dit kan echt niet meer!! Wanneer kunnen we een overgang naar een volledige webbases omgeving verwachten? Bij voorkeur responsive, want ik heb ook steeds meer vrijwilligers zonder pc/laptop, maar alleen met smartphone of tablet!!