wanneer komt het afscheid van Java?

Wij gebruiken Sportlink in onze vereniging heel breed: alle bestuurs- en commissieleden hebben minimaal leesrechten om snel even iets op te kunnen zoeken. Ik krijg aan nieuwe (jonge) vrijwilligers echt steeds lastiger uitgelegd hoe ze in Sportlink kunnen komen. Java (RE) heeft echt niemand meer op z'n pc staan, dus ik houd nu echt installatie-sessies om nieuwe vrijwilligers op Sportlink te krijgen. Regelmatig zijn ze begonnen met klikken op www.sportlink.nl (Start Sportlink) en bellen me dan dat de site het niet doet of zelfs een virus bevat: ze klikken en verwachten een online portal, maar in plaats daarvan wordt er een bestand gedownload dat door Windows als 'gevaarlijk' wordt aangemerkt.

Dit kan echt niet meer!! Wanneer kunnen we een overgang naar een volledige webbases omgeving verwachten? Bij voorkeur responsive, want ik heb ook steeds meer vrijwilligers zonder pc/laptop, maar alleen met smartphone of tablet!!

Vanuit de Nevobo kregen wij vorige maand deze info.
Wat mij betreft, eerst zien dan geloven.

Via de nieuwsbrieven van Sportlink heb je mogelijk meegekregen dat er een nieuwe versie van Sportlink Club aankomt. Deze versie is makkelijker te starten, en ook op je telefoon of tablet bruikbaar. 
Voor er als volleybalvereniging overgestapt kan worden zal het onderdeel van aan- en afmelden van leden mogelijk gemaakt moeten worden. Zodra dit mogelijk is kunnen de volleybalverenigingen hiernaar overstappen. Omdat tot nu toe door Sportlink vooral aandacht is gegeven aan competitiefuncties welke we als Nevobo niet gebruiken, moeten we nog even wachten met het gebruik van deze nieuwe versie.

We gaan ervan uit dat volleybalverenigingen in de loop van het eerste kwartaal van 2025 overgezet worden.

We zijn nog steeds aan het wachten!!!

Wat ik altijd heb begrepen (maar geen idee of het waar is) is dat Sportlink is opgericht vanuit de KNVB en dat de KNVB nog steeds eigenaar/aandeelhouder is. Als dat zo is, zal de KNVB niet zo snel gaan overstappen want dan helpen ze hun eigen bedrijf om zeep....

Voor de andere sportbonden is die optie om weg te gaan er natuurlijk altijd wel, maar ik begreep van ons bondskantoor (Reddingsbrigade) dat ze wel erg tevreden zijn over de 'achterkant', het administratieve programma voor de bonden zeg maar. Dan moet het echt van de verenigingen komen die massaal tegen hun bond gaan zeggen dat ze weg willen.... Heb het bij ons wel eens geprobeerd, maar dit leverde niet echt een massale opstand op ;-)

KNVB heeft +/- 1,2 miljoen leden. 

Nevobo heeft er +/- 100.000

Daar moet toch een partij op in kunnen springen?

Net maar weer wat frustratie richting Sportlink geuit. Zinloos ik weet het. Nu weer de belofte dat er begin 2024 een start wordt gemaakt met het uitrollen van een webbased versie. 

Bijzonder. Vorige week contact gehad met Sportlink, ze gaven aan dat ze geen datum wilden geven voor de uitrol van de nieuwe versie (KNVB). Ik kan niet wachten!

Bij de Nevobo is het nog ingewiukkelder.
Wij zijn verplicht Sportlink te gebruiken voor de ledenadministratie. Ledewn kunnen uitsluitend via Sportlink worden aangemeld.
Voor de wedstrijdadministratie heeft de Nevobo zelf iets in elkaar geknutseld, waarbij er regelmatig een synchronisatie plaatsvindt tussen beide systemen.
Allemaal verre van ideaal.

Ik sluit me aan bij het al genoemde hierboven. Onlangs ben ik sinds jaren weer in Sportlink ingelogd (andere vereniging inmiddels). Ik had zelf er ook weer veel moeite mee om het opgestart te krijgen. Ik ben benieuwd wat de huidige status is van de ontwikkelingen van een webbased platform.

Helemaal mee eens! 

Het blijft maar akelig stil over de ontwikkelingen met Sportlink. Beseffen jullie (allen in loondienst) wel, dat de gebruikers maar vrijwilligers zijn, die alleen maar extra tijd kwijt zijn door het sterk verouderde Sportlink? Of heerst er bij jullie de gedachte: wij hebben toch de alleenheerschappij? Als dat zo zou zijn, dan wordt het tijd, dat er via de verenigingen druk wordt uitgeoefend op de sportbonden om alternatief te zoeken. Als ik alleen al naar de KNVB kijk, dan zouden we als verenigingen best interessant zijn voor een andere IT-omgeving.

Nou Sportlink... COMMUNICATIE
Alles duurt erg lang!!!

We worden nu al 5 jaar aan het lijntje gehouden.
Ik denk dat het tijd is om contact op te nemen met de diverse sportbonden (in ons geval de Nevobo) om te vragen het contract met Sportlink te heroverwegen.
Zelfs ICT-projecten bij de overheid gaan sneller.

Blijkbaar is die pagina verhuisd naar https://www.sportlink.nl/informatie-over-het-nieuwe-sportlink-club/. Nog steeds weinig nieuws.

De link  in de reactie van Sportlink hierboven naar de pagina met de laatste ontwikkelingen werkt niet meer. 
Ik geloof er niet meer in. Helaas worden wij door de Nevobo gedwongen dit product te blijven gebruiken.

Beste André,

Bedankt voor je bericht en vervelend om te lezen dat je problemen hebt gehad met het opstarten van Sportlink. We begrijpen je wens om een goede beschrijving te maken om dit zelfstandig op te kunnen lossen, echter is het lastig om zonder persoonlijk contact te weten wat het probleem is. Wat wel goed is om te lezen dat je een positieve ervaring hebt met de helpdesk. Dat is belangrijk!

Ondertussen zijn we zoals je wellicht weet druk bezig met de nieuwe versie van Sportlink Club waardoor Java niet meer nodig is. Het kan natuurlijk niet snel genoeg komen, dat vinden wij ook, maar zoals je begrijpt is dit een flinke klus en doen we hard ons best om een super gave en goed werkende nieuwe Sportlink Club te ontwikkelen.

Je kunt de ontwikkelingen bijhouden via deze pagina. Ook wij hopen je binnenkort te kunnen mededelen dat we met het nieuwe Sportlink van start mogen!

Sportieve groet,

Jacky

Inloggen of registreren om een reactie te posten