Functionele emailadressen

Ondanks meerdere tickets heb ik geen bevredigend antwoord gekregen van Sportlink op mijn verzoek dat Sportlink om kan gaan met functionele  emailadressen. Ik ben benieuwd of meer mensen hier behoefte aan hebben.

Als secretaris hanteer ik een functioneel emailadres van de vereniging (bestuur@verenigingsnaam.nl). Maar ik ben ook gewoon lid en ben scheidsrechter, waarvoor ik de mails op mijn privé emailadres wil ontvangen.

Hoewel het functionele adres is opgegeven als correspondentieadres van de vereniging, gebruikt Sportlink het persoonlijke adres van het lid dat is aangemerkt als secretaris. Of te wel ik krijjg alle mails nu doorelkaar op één emailadres.

Wens is dat je gewoon een emailadres bij de functie/rol secretaris kunt opgeven i.p.v. op de persoon.

Hoi, 

Ik zie dat je nog geen reactie hebt gehad vanuit andere gebruikers dus ik reageer toch nog maar even op je vraag. Is binnen jullie bekend dat je gebruik kunt maken van e-mailprofielen, zodat de persoon die de mail verstuurt zelf kan bepalen naar welk mailadres hij/ zij het verstuurd? 

Alle informatie daarover kan je lezen in het Support Center op pagina:

Groet,

Inge 

Sportlink

Het gaat hierbij om de mailtjes vanuit de bond, niet die vereniging stuurt. Zo heeft elke commissie een eigen mailadres en wil ik dat bepaalde emails naar die adressen gaat, maar dat de wedstrijdzaken app gewoon op persoonlijk adres gestuurd kan worden. 

@B

Als secretaris is bij de bond (in ons geval KNVB) een e-mail adres bekend gemaakt voor het secretariaat. Deze is door de bond vastgelegd onder Verenigingsgegevens. Daar stuurt de bond bestuurlijk inhoudelijke mailing heen. Dit e-mail adres is ook alleen door de bond te wijzigen.

Voor mailing vanuit Sportlink wordt inderdaad de e-mail adressen gebruikt die bij de persoon zijn vastgelegd.

Dus als het goed is komt mail voor het secretariaat op ander e-mail adres binnen dan uw persoonsgerichte mail inzake lidmaatschap en scheidsrechterrol (onduidelijk of dit gaat om bondsscheidsrechter of verenigingsscheidsrechter).

Ik begrijp wel wat u bedoelt en wat Inge aangeeft is een oplossingsrichting, al vereist dit wel een  conventie over wat je in welk e-mail veld vastlegt en een ijzeren discipline.

Een oplossing zou zijn dat bij verenigingsfuncties een e-mail adres wordt vastgelegd en dat wanneer er vanuit zoekscherm verenigingsfuncties wordt gezocht bij e-mail vanuit het resultaatscherm dan het bij de verenigingsfunctie geregistreerd e-mail adres wordt gebruikt.

Denk wel dat de vereniging er dan goed aan doet een eigen domein te hanteren. Anders blijf je aan het wijzigen.

@Cindy 

Mailtjes vanuit de bond kunnen gericht 'doorgestuurd' geworden door dit in te stellen onder Vereniging/Beheer/Abonnementen

@lambert, 

Dat zijn alleen de mailtjes met het wedstrijdprogramma en wedstrijdwijzigingen toch?

Ik zal eens kijken welke mailtjes waar binnen komen en desnoods zet ik wat regels in mijn prive mail om dit te omzeilen. Komt goed, maar het kan een stuk eenvoudiger worden gergeld denk ik :)

@cindy

Dit zijn de abonnementen van de bond waar je één of meerdere doorstuuradressen aan kunt koppelen.

Dat is meer dan alleen wedstrijdwijzigingen en programma, die prima in voetbal.nl app of knvb wedstrijden app

image

@B

Bij de oplossing van Inge zou je bijvoorbeeld altijd in het 2e e-mail veld het functie gerelateerde adres kunnen vastleggen.

Bij selectie vanuit verenigingsfuncties kun je dan e-mail vanuit Sportlink en daarbij e-mail profiel gebruiken waarin alleen naar 2e e-mail wordt verstuurd.

Probleem is dan voor deze oplossing wanneer iemand meerdere functies vervult binnen een vereniging en men daar ook verschillende e-mail adressen aan hebben gekoppeld.

Dan zou mijn voorgestelde oplossing beter voldoen.

En terecht punt van B dat als de bond of sportlink mail wil versturen naar het bestuur / de secretaris van de vereniging het mail adres gebruikt moet worden dat bij verenigingsgegevens is vastgelegd.

Heb ik ook wel in verleden meermaals melding van gemaakt als beheerder van SL binnen de vereniging.

Ik zie hier alleen programma en wijzigingen (maar zit dan ook bij de KNKV en niet de KNVB ;) dus daar zit het verschil denk ik! Maar thanks voor je antwoord!

Daar zit idd een wezenlijk verschil in. 

Succes verder met inregelen en geregeld krijgen dat het e-mail verkeer eenvoudiger / beter geregeld kan worden in SL.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten