Veel leden weer op status afgeschermd


Blijkbaar heeft de KNVB of Sportlink de ledendatabase gewijzigd. Opeens staan veel leden weer met de status: "Afgeschermd". Dat betekent dat de teamindelingen op pagina's bijna geen waarde meer hebben. Waarom is dit?


Dat heb ik ook ondervonden. Alle commissie die ik heb aangemaakt voor de website zijn ook allemaal afgeschermd.  Graag antwoordt

Jammer van het uitblijven van een reactie. Sportlink volgen jullie je eigen opgezette community wel?

 

Goedemorgen,


Het geval dat veel spelers op 'Afgeschermd' staan is inderdaad erg jammer voor het uiterlijk van de teampagina's. De teampagina's worden waardevol als daar de namen en foto's worden weergegeven, daar ben ik het helemaal mee eens.


Er is onlangs een privacyinstelling update geweest. Door de update zijn op teampagina's veel gegevens ingeruild voor 'afgeschermd'. Dit is echter wel met een reden gebeurd. Deze instellingen zijn naar 'afgeschermd' gezet bij iedereen die nooit eerder een keuze heeft gemaakt over de privacyinstelling. Vanuit de privacy-wetgeving moest er gezorgd worden dat voor deze groep, die nooit gekozen hebben dat hun gegevens openbaar gepubliceerd worden, de gegevens 'afgeschermd' zijn. Uiteraard kan ieder individu vervolgens zelf de beslissing maken of zij dit zo laten staan of wijzigen.


Dus, de instellingen zijn automatisch ingesteld op 'afgeschermd' en indien de speler dit wil aanpassen kan hij/zij dit in de Voetbal.nl app doen. Hopelijk zien veel leden van jullie verenigingen dit ook in en zetten zij de instelling op 'Open' zodat de website mooi gevuld raakt.



Met sportieve groet,

Jacky, Sportlink




Bedankt voor je reactie Jacky. Is het echt niet mogelijk om alleen de naam zichtbaar te maken? Ik snap dat leeftijd, telefoonnummer of de foto op afgeschermd staan, maar alleen de naam mag van de privacy wetgeving toch wel zichtbaar zijn? We hebben echt ons best gedaan maar nog steeds staat 50% van onze leden op afgeschermd.

image


Die tekst die er nu staat ziet er ook niet uit.

Inloggen of registreren om een reactie te posten