Herinneringen en aanmaningen versturen en aanmaningstatus bij lid


Bij niet betaalde facturen lijkt mij de juiste en nette volgorde dat er eerst één of twee keer een herinnering wordt verstuurd en dat daarna pas met aanmanen wordt begonnen met aanmaningskosten  (zou dat ook op factuur zo noemen ipv van boetekosten).


Hoe kun je nu zien, in openstaande posten of bij contributie-aanmaning of naar een lid al een herinnering is gestuurd?

Wij willen standaard 14 dagen na incassodatum herinneringen gaan versturen, waarbij het lid nog 14 dagen de gelegenheid krijgt om te betalen.

Daarna gaan we aanmanen.


Voor aanmanen zou je dus kunnen kijken naar facturen die langer dan zeg 30 dagen openstaan.


Maar hoe traceer je dan het lid dat op de 56e dag nog storneert en je het lid een betalingsherinnering wilt sturen i.p.v. direct een aanmaning?


Het is een zeer welkome aanvulling wanneer of:

1. In overzicht Contributie-Aanmaning bij "Facturen die voor 1e aanmaning in aanmerking komen" alleen de facturen worden getoond waar ook al een herinnering naar gestuurd is.

Bij contributie instellingen zou daar een instelling van gemaakt kunnen worden of je die uitsluiting wel of niet wilt meenemen.

Verenigingen die direct aanmanen kunnen dat vinkje dan uitzetten.


2. In overzicht "Facturen die voor 1e aanmaning in aanmerking komen"  een kolom opnemen waarin staat aangegeven of een herinnering is gestuurd en waarin je slim kunt filteren, dus niet zo dat je dat je ze stuk voor stuk van aanmanen moet uitsluiten als er nog geen herinnering is verstuurd.

 

3. Bij factuuroverzicht (tabblad facturen) van het lid een kolom waaruit blijkt of er een herinnering is gestuurd en/of aanmaningen.

Voorstel: 

Kolomnaam: Aangemaand

Waarden: Herinnerd, 1e Keer, 2e Keer, 3e Keer


1 opmerking

Goed voorstel. Ik loop tegen ditzelfde probleem op. Maar is al 3 jaar geleden ingestuurd. mag ik de status weten?

Inloggen of registreren om een reactie te posten