Online aanmelden lid

Indien de tijd het toelaat, is het wellicht verstandig de deelnemers aan de bootcamp iets te laten zien over het aanmelden van een nieuw lid via de Website (Online aanmelden via de widget Club aanmelden).

Welke voorbereidingen dien je als club hiervoor te treffen in Sportlink?

Kijk... daar is de eerste vraag vanuit de bootcamp: LEUK! 

Het online aanmelden, Ramon heeft er tijdens les 1 al even over gesproken. Via Club.Website kun je dit heel eenvoudig in orde maken. 

We hebben een pagina opgemaakt waar je stap voor stap leest welke voorbereidingen je kunt treffen. Neem daar vooral een kijkje, want je kunt hier alvast mee aan de slag. 

Hier de link naar de pagina met alle nodige uitleg. 

Veel succes!!

Vandaag, 30 januari, hebben we het in bootcamp gehad over het aanmeldformulier. Voorwaarde is dat je als vereniging eerst de privacyverklaring in Sportlink Club hebt geplaatst. Nieuwe leden gaan bij de aanmelding via het formulier op de site van de club, automatisch akkoord met deze privacyverklaring. 

Hoe en waar voeg je dit verklaring nou toe in Sportlink Club?

Hier lees je hoe dit werkt.

Scroll op de pagina even naar beneden naar de alinea 'Toevoegen documenten'.

Zo moeten jullie er allemaal uitkomen. Veel succes!

Zie ook bijgaande pdf met daarin een uitwerking van het implementeren van een digitaal aanmeldproces. Met daarin:

1. Privacy statement uploaden Sportlink Club

2. Aanmeld widget plaatsen op de website

3. Communicatieregels instellen Sportlink Club.

pdf
Wat ik nog mis in de widget club aanmelden zijn de volgende velden: E-mailadres ouder t.b.v. Facturatie, betalingsherinneringen Naam ouder(s) Mobiel nummer ouder(s)

Ik heb het online aanmelden in een stroomschema weergegeven (zie bijgevoegde pdf). Mis ik nog iets?

pdf

Stroomschema klopt inderdaad. Handig! Bij de communicatieregels kun je meerdere regels aanmaken. Ook zou je bijvoorbeeld een technisch coördinator direct een nieuwe aanmelding kunnen toesturen. Even stoeien met de communicatieregels dus. Voor wat betreft je toevoegingen kan ik zeggen dat we deze zullen doorspelen naar het betreffende projectteam. Zij zijn bezig met een update waarin clubs meer mogelijkheden krijgen om zelf velden te definiëren. Maar dit zijn welkome toevoegingen.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten